Przedmiot działalności Zespołu Obsługi Ekonomiczno Administracyjnej Szkół
-
sporządzanie w porozumieniu z dyrektorami szkół rocznych planów finansowych szkół,
-
współdziałanie z dyrektorami szkół w zakresie remontów obiektów szkolnych zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych w ramach przeznaczonych na ten cel środków,
-
zapewnienie obsługi administracyjno-gospodarczej i zaopatrzenia w druki szkolne,
-
planowanie i statystyka oraz sporządzanie sprawozdań finansowych, statystycznych i innych stosownie do obowiązujących przepisów oraz wymagań organu prowadzącego i organu nadzoru pedagogicznego z zakresu realizacji zadań rzeczowych poszczególnych szkół i własnych,
-
ewidencja spełniania obowiązku nauki przez młodzież do 18 roku życia,
-
współdziałanie z dyrektorami szkół w zakresie wyposażania szkół w pomoce dydaktyczne i sprzęt do realizacji programów nauczania, wychowania i innych zadań statutowych,
-
współdziałanie z dyrektorami szkół w celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
-
gospodarowanie i administrowanie mieniem komunalnym, które służy szkołom do ich funkcjonowania i realizacji zadań statutowych,
-
zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej oraz administracyjnej szkół,
-
prowadzenie gospodarki finansowej szkół zgodnie z prawem budżetowym i przepisami wykonawczymi oraz zasadami gospodarności, rzetelności i celowości,
-
przestrzeganie dyscypliny budżetowej i zasad rachunkowości,
-
prowadzenie ewidencji majątkowej,
-
organizowanie i naliczanie wypłat wynagrodzeń nauczycieli i pracowników obsługi szkół, a także należnych świadczeń przysługujących na podstawie przepisów regulujących status prawny i wynikający ze stosunku pracy,
-
prowadzenie obsługi kadrowej i socjalnej szkół,
-
prowadzenie obsługi pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej,
-
realizowanie zadań w zakresie postępowania egzaminacyjnego nauczycieli na stopień awansu nauczyciela mianowanego,
-
realizacja zadania w zakresie przyznawania dotacji dla pracodawców zatrudniających młodocianych pracowników w ramach praktycznej nauki zawodu oraz przyuczenia do wykonywania określonej pracy,
-
realizacja zadań z zakresu najmu lokali mieszkalnych w szkołach i domach nauczyciela tj. prowadzenie dokumentacji i ewidencji spłaty czynszów,
-
archiwizowanie dokumentacji,
-
sprawdzanie projektów organizacyjnych szkół pod względem finansowym, kadrowym i organizacyjnym,
-
realizacja zadań z zakresu pomocy materialnej dla uczniów w ramach programów: stypendia szkolne, zasiłki szkolne,
-
wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy związanych z funkcjonowaniem szkół.
Metryczka
Wytworzono: | 2022-02-17 10:26 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 0000-00-00 00:00 | przez: Administrator |
Podmiot udostępniający: | Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Frysztak | |
Odwiedziny: | 951 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.